”Fantastiskt roligt att se medarbetare växa in i nya roller”. Jape Produkter är ett av över 100 företag som hittills tagit hjälp av Mind the Gap för att stärka sitt arbete inom strategisk kompetensutveckling.
Mind the Gap är en metod som kopplar samman ett företags affärsstrategi med kompetensbehov på ett strategisk och systematiskt sätt som ger er en konkret plan för både kortsiktiga och långsiktiga kompetensbehov.
Jape Produkter, ett familjeföretag i Hässleholm med 15 anställda, tar fram egna produkter som används för bekämpning av påväxt, och rengöring av hus. När vd Pia af Klinteberg fick höra talas om Mind the Gap blev hon genast intresserad och såg möjligheter att få nya insikter med hjälp av någon som ser på verksamheten utifrån. Nu har man arbetat med Mind the Gap, identifierat och kartlagt kompetensbehov och är igång med kompetensutvecklande insatser genom projektet CoSkill.
Se filmen och hör Pia af Klintebergs kommentarer kring företagets upplevelse av Mind The Gap.
IUC Syd har utvecklat Mind the Gap tillsammans med Region Skåne. Verktyget ägs av Region Skåne och IUC Syd är idag utförare/facilitator i verktyget. Över 100 företag i Skåne har fått hjälp att utveckla sin strategiska kompetensförsörjning med hjälp av Mind the Gap. Metoden passar både små, medelstora och stora företag och har väckt ett stort nationellt och internationellt intresse.
Kontaktpersoner på IUC Syd:
Joakim Enquist,
Christine Harde,
Kontakt på Region Skåne:
Anders Elmevik,